4.66/5.00
3570 reviews

Omruilgarantie

Een matras of boxspring kopen kan een hele uitdaging zijn. Je gaat proef liggen in één van de Boonman bedden winkels of je laat je online op Boonman bedden goed adviseren en informeren. Je komt tot een keuze die het beste bij je slaapwensen en gezondheid past. Je gaat dit in je eigen slaapkamer pas echt testen voor hopelijk minimaal 8 uur per nacht. Als je na een week of 4 merkt dat je toch niet zo lekker ligt, dan is het belangrijk dat je natuurlijk niet meteen vast zit aan je aankoop maar je matras nog kan omruilen. Op bijna alle merken bieden we een eenmalige omruilgarantie. De garantietermijn wordt bepaald door onze leveranciers. Per leverancier zijn hier verschillende termijnen en kosten aan verbonden.

Hieronder vindt u een overzicht van de garantietermijnen en kosten per leverancier:

Auping
Omruiltermijn
90 dagen na levering
Omruilkosten per ligplekgratis (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

Avek

Omruiltermijn
90 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€ 85,- (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

Eastborn
Omruiltermijn
60 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€ 85,- (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

HML
Omruiltermijn
90 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€75,- (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

M line
Omruiltermijn
100 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€ 75,- (eenmalig)
Type1 persoons Slow en Coolmotion matrassen (tot 100cm breed)

Pullman
Omruiltermijn
60 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€ 85,- (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

Serta
Omruiltermijn
90 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€ 100,- (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

Swissflex
Omruiltermijn
60 dagen na levering
Omruilkosten per ligplek€ 85,- (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten

Tempur
Omruiltermijn90 dagen na levering
Omruilkosten per ligplekgratis (eenmalig)
TypeAlle matrassen en alle maten


Voorwaarden omruilgarantie

1. De omruilgarantie is van toepassing op alle bovenstaande merken, met uitzondering van:
- Showroommodellen
- Outlet modellen
- Topmatrassen
- Artikelen die beschadigd, bevuild en/of stuk zijn
- Orders met vermelding “geen omruilgarantie” op orderbon.
2. De ingangsdatum van de garantie is de leveringsdatum.
3. Vanaf de datum van de levering tot aan de laatste dag van de termijn kun je aanspraak maken op onze omruilgarantie. Dit doe je door melding te maken bij onze Service afdeling via het contactformulier of mail naar [email protected]. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 073-5470153 (toets 3).
4. Je dient je matras minimaal 30 dagen te proberen. De matras heeft namelijk tijd nodig om zich aan te passen aan je lichaam.
5. Je maakt éénmalig aanspraak op de omruilgarantie. Mocht je daarna nog willen ruilen gaat dit altijd in samenspraak met onze serviceafdeling.
6. Indien het nieuwe artikel een hogere waarde heeft, dien je het prijsverschil bij te betalen.