Omruilgarantie
Een matras of boxspring kopen kan een hele uitdaging zijn. Je gaat proef liggen in één van de Boonman bedden winkels of je laat je online op Boonman bedden goed adviseren en informeren. Je komt tot een keuze die het beste bij je slaapwensen en gezondheid past. Je gaat dit in je eigen slaapkamer pas echt testen voor hopelijk minimaal 8 uur per nacht.
Als je na een week of 4 merkt dat je toch niet zo lekker ligt, dan is het belangrijk dat je natuurlijk niet meteen vast zit aan je aankoop maar je matras nog kan omruilen. Op bijna alle merken bieden we een omruilgarantie. De garantietermijn wordt bepaald door onze leveranciers. Per leverancier zijn hier verschillende termijnen en kosten aan verbonden.
Hieronder vindt u een overzicht van de garantietermijnen en kosten per leverancier:
Auping
Omruiltermijn | 90 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | 1e keer gratis |
Type | Alle matrassen en alle maten |
Avek
Omruiltermijn | 90 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | € 85,- 1e keer |
Type | Alle matrassen en alle maten |
Eastborn
Omruiltermijn | 60 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | € 85,- 1e keer |
Type | Alle matrassen en alle maten |
HML
Omruiltermijn | 90 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | €75,- 1e keer |
Type | Alle matrassen en alle maten |
M line
Omruiltermijn | 100 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | € 75,- 1e keer |
Type | 1 persoons Slow en Coolmotion matrassen (tot 100cm breed) |
Pullman
Omruiltermijn | 60 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | € 85,- 1e keer |
Type | Alle matrassen en alle maten |
Serta
Omruiltermijn | 90 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | € 100,- 1e keer |
Type | Alle matrassen en alle maten |
Swissflex
Omruiltermijn | 60 dagen na levering |
Omruilkosten per ligplek | € 85,- 1e keer |
Type | Alle matrassen en alle maten |
Voorwaarden omruilgarantie
1. De omruilgarantie is van toepassing op alle bovenstaande merken, met uitzondering van:
- Showroommodellen
- Outlet modellen
- Topmatrassen
- Artikelen die beschadigd, bevuild en/of stuk zijn
- Orders met vermelding “geen omruilgarantie” op orderbon.
2. De ingangsdatum van de garantie is de leveringsdatum.
3. Vanaf de datum van de levering tot aan de laatste dag van de termijn kun je aanspraak maken op onze omruilgarantie. Dit doe je door melding te maken bij onze Service afdeling via het contactformulier of mail naar [email protected]. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 073-5470153 (toets 3).
4. Je dient je matras minimaal 30 dagen te proberen. De matras heeft namelijk tijd nodig om zich aan te passen aan je lichaam.
5. Je maakt éénmalig aanspraak op de omruilgarantie. Mocht je daarna nog willen ruilen gaat dit altijd in samenspraak met onze serviceafdeling.
6. Indien het nieuwe artikel een hogere waarde heeft, dien je het prijsverschil bij te betalen.
Tempur
100 nachten proefslapen – Niet tevreden? Ruil gratis om of krijg je geld terug!Bij Boonman Bedden geloven we in kwaliteit én persoonlijke service. Daarom mag je je nieuwe Tempur® matras 100 nachten lang thuis uitproberen. Ben je niet tevreden? Dan kun je het matras gratis omruilen of – als je dat liever wilt – terugsturen tegen een kleine vergoeding.
✔ Proef 100 nachten op je nieuwe Tempur® matras
✔ Liever een ander matras? Gratis omruilen voor een ander type, hardheid of merk
✔ Bij omruiling naar een goedkoper matras krijg je het verschil terug; bij een duurder matras betaal je het verschil bij
✔ Toch retourneren? Dan krijg je je geld terug, minus een bijdrage in de retourkosten
✔ Alleen geldig op alle Tempur® matrassen en afmetingen
Omruil- & retourvoorwaarden van Tempur:
• Overleg altijd eerst met één van onze slaapadviseurs bij omruilen.
• Per woonadres, naam, telefoonnummer of rekeningnummer is éénmalig gratis omruilen mogelijk.
• Bij een tweede omruilverzoek worden kosten in rekening gebracht: €125,- per ligdeel (dus €250,- bij een tweepersoonsmatras).
• Bij volledige retour van het matras wordt, na inspectie, het terug te betalen bedrag verminderd met €125,- / €250,- (afhankelijk van het formaat).
• De proefperiode start op de dag van levering.
• Omruil- of retourverzoeken kunnen uiterlijk tot de 100e nacht worden ingediend.
• Deze regeling geldt uitsluitend voor Tempur matrassen. Voor meer informatie betreft de omruil en retourvoorwaarden, neem contact op met onze serviceafdeling. Neem contact op via het contactformulier of mail naar [email protected]. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 073-5470153.
*Per 16-04-2025 zijn de voorwaarden van Tempur aangepast